Banana Pancakes

Tadaa, min nya favorit frukost! De är dunder goda och väldigt enkla att göra. Skulle kunna äta dem varje dag, hela dagen! Passar även super som mellanmål. Idag gjorde jag dessutom en enkel jordgubbssås som jag åt tillsammans med lite kokos och banan på toppen. Receptet hittade jag på denna blogg men jag har pimpat mina med lite kanel och jag måste säga att de blir ännu godare då. Ni måste prova!


Banana Pancakes 
1 port (ca 5-6 små plättar)

1 banan
1 ägg
1 tsk kanel

Mixa bananen och ägget med en stavmixer eller liknande.
Mixa ner kanel. Stek plättarna på låg värme i lite olja.

Jordgubbssås
4-5 jorgubbar (jag använde tinade frysta)
½ dadel

Mixa jorgubbarna och den halva dadeln till en slät sås.
Servera plättarna tillsammans med jordgubbssåsen, kokos
och lite banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar