Kärlek + Chokladmousse

Jag tillhör inte de som tycker att alla hjärtans dag inte är värd att firas, eller tycker att dagen är fjantig.  Varför ska vi inte ge lite extra kärlek idag, det skadar väl inte? Niklas kollade konstigt på mig igår när jag sa att vi måste pussas lite extra idag, han undrade om det var möjligt eftersom jag fortfarande är nyförälskad och pussar honom väldigt mycket varje dag. Haha. Nu förbereder jag kvällens middag, ja för det blir bara lite extra god mat och lite mys, inget mer, men mycket kärlek! Till efterrätt blir det den godaste chokladmoussen toppad med banan och jordgubbar. Prova den om du inte redan har gjort det, jag lovar du kommer att bli överraskad. Efter middagsmyset ska vi sätta igång och tapetsera klart och byta köksskåp i köket, så lite gnabb blir det nog ikväll med. Oops.


Raw Choklad mousse

1½ dl avokado
0,5 dl dadlar
0,5 dl vatten
2-3 msk rå kakao eller "vanlig" kakao
äkta vaniljpulver
salt

Kärna ur dadlarna och mixa dem med vattnet till en slät smet. 
Tillsätt avokadon och mixa, därefter mixar du i kakao, vaniljpulver, 
lite salt och eventuellt lite mer vatten om du vill ha den lite lösare. 
Smaka av tillsätt lite mer kakao om du önskar. Servera med banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar