Get Your Greens On!

Igår vinkade jag av N vid tåget och klumpen i magen är redan tillbaka. Åter till distansförhållande. Tre veckor av samboliv har varit underbara men matvanorna har inte varit de bästa. Jag märker väldigt snabbt när kroppen inte är som den ska, när den inte får vad den behöver; vaknar uppsvälld med påsar under ögonen, ögonvitorna är inte lika klara och huden inte lika  jämn och fin, är bara några av "symtomen". Och humöret ska vi inte ens prata om.. Kroppen är lite på sne. Så idag kickstartar jag några dagar med egen juice. Min favorit är gurka, äpple, selleri, persilja, citron, ingefära och spenat. Pimpar den med lite spirulina för extra kick. Hur gott som helst! Glasburken bakom, fylld men juice får följa med till jobbet.
Hösten är ett otroligt bra tillfälle att rena din kropp. Ny årstid, är för mig, chans till nystart! Luften är fortfarande varm men höstvindarna har redan kommit och gör den frisk och härlig. Så nu  blir det långa morgonpromenader och gröna drinkar!

Get your greens on! - Dara Dubinet

 
Kunde inte sova i natt, sängen var ju så tom. Så vid halv två började jag härja i köket. Lyfte av köksluckorna från ett av mina skåp och se så fint det blev. Varför gömma fint porslin och fina glasburkar. 


1 kommentar:

  1. Ja, det blir mycket finare när man tar bort dom! Har vi också gjort! :)

    SvaraRadera